czwartek, 3 lutego 2011

Tylna belka Peugeot Citroen - co zrobić, gdy nie jest dobrze

Tylna oś w samochodach Peugeot Citroen ma to do siebie, że pomimo, że jest ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym, psuje się. Słyszymy stukanie, ocieranie, koła po pewnym czasie się pochylają. Co można z tym zrobić aby nie wydać dużej ilości pieniędzy?

Czy jest tylna belka?



W największym skrócie tylna belka Peugeot Citroen zbudowana jest z poprzecznicy (poprzecznie w stosunku do osi pojazdu ustawiona sztywna oś belki) wahaczy wzdłużnych ułożyskowanych zestawem łożysk igiełkowych, oraz zespołem 2 lub 3 drążków skrętnych resorująco-stabilizujących. Cechy powyższe są wspólne dla zawieszenie tego typu, ale w szczegółach i budowie zawieszenia różnią się między modelami dość znacznie.



Krótka historia tylnych belek



Pierwsze modele samochodów wyposażono w tego typu tylną oś w latach 80-tych i był to wpierw Peugeot 205.



Później tylną belkę otrzymały Peugeot 309 405 Citroen Zx AX. W latach 90-tych wprowadzono nowe modele - Peugeot 306, Citroen Xsara Saxo, wprowadzono do produkcji Peugeot 106 Peugeot 206, ale tylna belka pozostała jako rozwiązanie tylnego zawieszenia. Zastosowano ją również w produkcji modeli wyprodukowanych na rynek pod koniec XX wieku, czyli Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Citroen Xsara Picasso.



Dopiero w kolejnych wersjach z lat 2008-2009 przebudowano budowę tylnej osi i zastosowano tylną belkę podatną skrętnie resorowaną klasycznymi sprężynami. poprzednia wersja tylnej belki resorowany był drążkami skrętnymi.



Budowa tak wielu modeli samochodów z podobnym, bardzo ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym spowodowała ogromną ilością samochodów wypuszczonych na rynek, a trzeba pamiętać, że np. Peugeot 206 jest nadal na taśmach fabryk, a tylko tego modelu do końca roku 2009 wyjechało z fabryk ponad 5 milionów egzemplarzy.



Czego wystrzegać się przy zlecaniu naprawy tylnej belki



Najprostszym sposobem poradzenia sobie z problemem zepsutej belki (podlega korozji) jest zlecenie naprawy warsztatowi samochodowemu. W tym przypadku trzeba mieć na uwadze, że tylna oś bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego nie należy zlecać tej naprawy (regeneracja tylnej belki) firmie, która się w tym nie specjalizuje.



Niestety w wielu warsztatach naprawiają belki metodą chałupniczą zarówno z powodu braku wiedzy, jak i doświadczenia, używając do tego ciężkich młotów (np. przy próbie demontażu belki) - niszcząc belkę jeszcze bardziej. W Polsce jest kilka firm specjalizujących się w tejże naprawie i to właśnie do którejś z nich należy się udać - jeżeli zależy nam na bezpiecznej jeździe.

--
Stopka

Wysokojakościowa naprawa za rozsądne pieniądze?



Jedną z takich firm jest Antałex, a ofertę (naprawa tylnej belki) tej firmy można znaleźć w linku poniżej.



Firma ta wyspecjalizowała się profesjonalnej, szybkiej i taniej regeneracji tylnej osi.Regenerują od ręki w 1,5 godz po zawsze z góry określonych kosztach, z zastosowaniem oryginalnych części francuskich i szeregu specjalistycznych narzędzi i przyrządów.



Dla tej firmy tylna belka Peugeot Citroen i jej naprawa nie kryje za sobą żadnych tajemnic.



Marek Belkowski, Mechanik samochodowy z 25-letnim stażem

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

2 komentarze:

  1. Regeneracja tylnej belki Citroen i nie tylko zajrzyj pod ten adres. Najlepiej skorzystać z sprawdzonych warsztatów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepszy warsztat aby naprawić twojego Citroena to https://tylnabelka.pl/regeneracja-tylnej-belki/citroen/citroen-berlingo/, tutaj specjalizują się w tego typu samochodach.

    OdpowiedzUsuń