czwartek, 3 lutego 2011

Zużycie sprzęgła

Przy prawidłowej eksploatacji samochodu, sprzęgło jest w stanie wytrzymać bez powstania usterki od stu do nawet dwustu tysięcy kilometrów.

Niestety faktem jest, iż awarie tego podzespołu pojawiają się znacznie szybciej.



Oczywiście, nawet sprzęgło od najlepszego producenta nie wytrzyma zakładanego czasu pracy przy nieumiejętnym jego eksploatowaniu. Jednak nieprawidłowa eksploatacja tego podzespołu nie zawsze jest powodem powstawania uszkodzeń. Obecnie samochody z nowoczesnymi silnikami diesla są największym wyzwaniem dla współczesnych sprzęgieł.



Jest tak dlatego, gdyż te czasami bardzo mocne silniki są w stanie bez problemu wytworzyć dwa, a nawet trzy razy większe momenty obrotowe niż w przypadku silników benzynowych. O ile w przypadku aut benzynowych kierowca za wymianę sprzęgła poniesie koszt około tysiąca złotych, tak w przypadku silników typu diesel, za taką naprawę trzeba zapłacić niekiedy kwotę kilkakrotnie większą. Sytuacja taka wynika z tego, iż w samochodach z silnikiem diesla, poza samym sprzęgłem trzeba będzie wymienić również koło dwumasowe. Element ten jest tutaj ściśle powiązany ze sprzęgłem.



O tym, iż należy wymienić sprzęgło dowiadujemy się najczęściej, kiedy pojawiają się problemy z jazdą pod górkę. Innym objawem wskazującym na fakt zużycia sprzęgła są rosnące obroty silnika, które nie idą w parze ze zwiększaniem się prędkości pojazdu. W przypadku kiedy auto wyposażone jest w dość mocny silnik, łatwo dokonać sprawdzenia kondycji naszego sprzęgła. Aby tego dokonać najlepiej sprawdzić zachowanie auta (sposób w jaki przyspiesza) podczas zmiany biegu z czwartego na piąty.

--
Stopka


Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz