niedziela, 20 lutego 2011
Części zamienne. Nowe czy Używane ?
Na wstępie wypadałoby zauważyć,że nie wszystkie części nadają się do powtórnego zamontowania po wcześniejszym wymontowaniu. Zaczynając od układu paliwowo-powietrznego nie polecałbym powtórnego montażu filtra powietrza czy paliwa. Wydatek od kilkudziesięciu do kilkuset złotych,ale nie warto na tym oszczędzać. Za to polecam montowanie przewodów,zbiorników paliwowych,czy pomp,po wcześniejszym ich sprawdzeniu. Gdy zachodzi konieczność wymiany jakiegokolwiek elementu naszego zawieszenia to możemy zaryzykować i wymienić ewentualnie wahacz,piastę czy w ostateczności kompletny amortyzator (choć tu opinie są podzielone ).W żadnym wypadku nie polecam montować używanych sworzni zwrotnicy czy tulei. Dopuszcza się wymianę pękniętych sprężyn na używane-całe,ale tu również opinie są podzielone! Kiedy myślimy o wymianie klocków układu hamulcowego,zapomnijmy o tym! Ewentualnie, możemy pozwolić sobie na wymianę tarcz na używane w lepszym stanie,jeżeli oczywiście ich grubość jest jeszcze w normie. Dotyczy to również bębnów hamulcowych,ale w żadnym wypadku linek czy szczęk,choć i tu opinie mogą być podzielone. Możemy pokusić się o wymianę pompy czy siłowników hydraulicznych,gdyż często ich cena jest zbyt wysoka jak dla nas. Czasem zachodzi potrzeba wymiany,któregoś z elementów układu chłodzenia,tu także nie wszystkie części możemy zamontować używane! Nie polecam montować używanych termostatów czy pomp wody. Natomiast,kiedy jest taka możliwość,możemy pozwolić sobie na wymianę chłodnicy,wentylatora czy wodnych węży! Nie polecam także używanych nagrzewnic. Nowe zamienniki to koszt kilkudziesięciu złotych. Można czasem zaryzykować i montować różnego rodzaju czujniki elektryczne,gdyż koszt nowych i brak możliwości ich zwrotu nas odstrasza. Pamiętajmy o jednej bardzo ważnej kwestii. Ocenę tego co można montować używane,a czego nie,pozostawmy komuś kompetentnemu-mechanikowi.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz