wtorek, 1 lutego 2011

Nowe auto ?

Planujesz zmienić autko ? Dobry pomysł ! Jest wiele różnych kryteriów, którymi kierujemy się przy zakupie nowego ( używanego ) samochodu. Przede wszystkim samochody polecane przez znajomych tzw.przyjaciół ! Pytanie czy doradzanie "przyjaciół" nie ma na celu wpakowanie nas na minę lub doradzanie w kierunku abyśmy czasem nie mieli lepszego auta od nich ?! Następne kryterium to oszczędność. Czy samochód ma być oszczędny ? Dobrze by było  ! W dobie tzw.kryzysu. Jednak chciałoby się, aby był także jak najbardziej komfortowy. Bardzo trudno połączyć ! "COŚ ZA COŚ" Albo autko oszczędne albo Luksusowe ! W tym wypadku ciężko o jakiś kompromis. Jest jeszcze jedna niepisana zasada, jeśli chcemy jakiś konkretny samochód to po prostu kupmy taki jaki chcemy ! Nie patrząc na nic, ani nikogo ! Może potrzebujesz porady ? Bezstronnego zdania ?! Nie ma problemu,daj znać. A co, gdy już zakupimy nasze wymarzone cztery kółka ? Pytanie, co wiemy o autku lub co jesteśmy wstanie sprawdzić ?! Podstawowe pytanie, kiedy był zmieniany rozrząd ( pasek-ki,rolka-ki,napinacz-e ) chyba, że silnik chodzi na łańcuchu,  wtedy sprawa wygląda odrobinę inaczej, ale najlepiej o tym wie mechanik ! Po to tu jesteśmy ! Kiedy zmieniony był olej i filtr w silniku ? Producenci poszczególnych marek podają czas wymiany oleju po różnych przebiegach, ale umownie przyjmuje się wartość ok.8 tyś.km i wymiana. Jeśli nasze auto posiada automatyczną skrzynię biegów i nie jesteśmy w stanie zweryfikować kiedy był zmieniany w niej olej, jak i filtr,powinniśmy uczynić to natychmiast ! Chodzi tu przecież o żywotność naszej jakże drogiej w naprawie skrzyni ! Możemy, a w zasadzie powinniśmy wymienić filtr powietrza, paliwa lub ropy ( w zależności czy jest to silnik benzynowy ZI czy diesla ZS ). Jeśli nasz samochód wyposażony jest w klimatyzację, powinniśmy wymienić filtr kabinowy ( pyłkowy ). Jest jeszcze mnóstwo innych elementów, które warto skontrolować, jednak to pozostawmy już mechanikowi ( pompa wody, paski klinowe i wielorowkowe, świece zapłonowe itp. ). Jest również wiele innych układów, które musimy skontrolować, aby spokojnie jeździć naszym wybrańcem ( ukł.zawieszenia, ukł.wydechowy, ukł.hamulcowy, ukł.napędowy itd. ). Tak więc, jak widzimy to nie taki proste ! Tak jak pisałem wcześniej, służę radą i nie tylko!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz